درب ضدسرقت 65044844

همه ما از هر ساختمانی که استفاده می کنیم، حق داریم انتظار داشته باشیم که در صورت وقوع آتش سوزی از ما محافظت شود. متاسفانه همیشه اینطور نیست. ممکن است بخشی از ساختمان دچار مشکل شود و فاجعه رخ دهد و باعث مرگ یا آسیب جدی شود. بنابراین استفاده از مصالح ایمن تر مانند درب ضد حریق در ساختمان های مسکونی و اداری بسیار ضروری است.

نصب درب ضد حریق در طبقات ساختمان با مقاومت در برابر آتش سوزی، می توانند به مهار آتش در یک اتاق یا بخشی از ساختمان کمک نمایند. همچنین باعث کاهش سرعت گسترش آتش شود و زمان بیشتری را برای رسیدن آتش نشان ها و فرار ساکنان فراهم کند.

درب های ضد حریق بخشی از سیستم حفاظت از حریق PASIVE یک ساختمان هستند که یک نیاز ضروری برای ساختمان های مسکونی، ادارات و کارخانه ها می باشند. این درب ها در زمان وقوع آتش سوزی از افرادی که در ساختمان حضور دارند و همچنین اموال و اسباب و اثاثیه موجود در اتاق های دیگر ساختمان محافظت می کنند.

هدف از نصب درب های ضد حریق

برای رسیدن به اهداف زیر از درب های ضد حریق برای اتاق های ساختمان اداری یا مسکونی استفاده می شود:

آتش سوزی را در مکانی که شروع می شود نگه می دارد.
از ساکنین و اسباب و وسایل موجود در اتاق های دیگر محافظت می شود.
یک مسیر امن و محافظت شده برای فرار افراد فراهم می شود.
دیوارها، سقف ها، ورودی ها و خروجی ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند، برای مدت زمان مشخصی در برابر آتش مقاومت نمایند.
استفاده از درب های ضد حریق به صورت روزمره مانند درب های دیگر است. اما از آنجایی که وقوع آتش سوزی قابل پیش بینی نمی باشد، این محصول از جان انسان ها و باقی مانده ساختمان و ساختمان های مجاور محافظت می کند. امروزه با افزایش ساخت آپارتمان های بسیار مرتفع و استفاده از آن ها برای سکونت افراد یا استفاده های تجاری و اداری، نیاز به درب های ضد حریق نسبت به گذشته بسیار ضرورت دارد.

درب ضد سرقت 6541099

تفاوت با درب های معمولی

درب های ضد حریق برای مقاومت در برابر گسترش آتش برای مدت زمان معین (حداقل 90 دقیقه) ساخته می شوند. این درب ها به ساکنین ساختمان زمان لازم برای فرار را می دهند. این محصول ممکن است از ساختار فلزی یا با متریال مخصوص ساخته شده باشند. همچنین این سازه با درزگیر های خاصی ساخته می شود که در درب یا چارچوب نصب می شود. در زمان حرارت دیدن این درزگیر ها پف می کنند و از گسترش آتش و دود در اطراف لبه های درب جلوگیری نماید.

درب های ضد حریق معمولا در ساختمان ‌های تجاری مانند هتل‌ ها و ادارات استفاده می‌شدند اما سازمان آتش نشانی استفاده از آن را در تمام ساختمان ها از جمله خانه ها و ساختمان های مسکونی اجباری کرده است. اکثر درب های ضد حریق به صورت داخلی تعبیه شده اند، اما در شرایط خاصی ممکن است برای استفاده خارجی نیز مورد نیاز باشند. به عنوان مثال در یک گذرگاه سرپوشیده برای جلوگیری از گسترش آتش و نجات جان افراد می توان از این محصول استفاده کرد.

درب های معمولی و حتی درب ضد سرقت نمی توانند بطور صحیح از عبور دود و آتش جلوگیری کنند. حتی بسیاری از درب های معمولی به دلیل استفاده از چوب های طبیعی در آن ها خود باعث افزایش آتش می شوند.

درب ضد حریق سفید با سبک ساده

آیا سبک ها و مدل های مختلفی برای انتخاب وجود دارد؟

این محصولات دارای تنوع زیادی می باشند، بنابراین انتخاب های زیادی از جمله درب ضد حریق چوبی، فلزی، هایگلاس و شیشه دار وجود دارد. این محصولات معمولاً به عنوان یک مجموعه کامل شامل چارچوب و آهن آلات فروخته می شوند و در هنگام آتش سوزی درب را ثابت نگه می دارند.

فعلا محصولات چوبی و هایگلاس موجود در بازار از مقاومت کمتری نسبت به مدل های فلزی برخوردار هستند. بطوری که مدل های چوبی و هایگلاس حدود 90 دقیقه مقاومت دارند و مدل های فلزی 240 دقیقه در برابر آتش مقاومت دارند.

درب ضد حریق باید به درستی نصب شود تا بتواند از جان و اموال افراد در مقابل آتش سوزی محافظت نماید. نصب درست این درب ها برای عملکرد درب در صورت آتش سوزی بسیار مهم است.

یک الزام قانونی برای تولید کنندگان وجود دارد که باید اثبات کنند که درب هایشان مطابق ادعایی که دارند عمل می کند. این کار در ایران معمولاً توسط سازمان آتش نشانی و شهرسازی انجام می شود.

درب ضد حریق چه زمانی به درستی کار می‌کند؟

درب ضد حریق تنها زمانی کار می‌کند که در زمان وقوع آتش‌ سوزی بسته باشد، بنابراین همیشه باید اطمینان حاصل کنید که درب ضد حریق شما دارای جک آرام بند، باشد.

درب ها دو وظیفه مهم در آتش سوزی دارند، زمانی که بسته می شوند مانعی در برابر گسترش آتش می شوند و وقتی باز هستند وسیله ای برای فرار افراد فراهم می نمایند. یک درب ضد حریق که به خوبی طراحی شده باشد، گسترش آتش و دود را بدون ایجاد مانع بیش از حد برای حرکت افراد و کالاها به تاخیر می اندازد.

هدف کلیدی درب دارای درجه حریق، ارائه یک روش پیشگیری مقرون به صرفه است که برای نجات جان افراد و به حداقل رساندن آسیب در صورت آتش سوزی می باشد.

درب ضد سرقت 40891444

خروج اضطراری

درب های ضد حریق در کجا باید نصب شوند؟
مکان هایی که درب های ضد حریق باید نصب شوند عبارتند از:

بیمارستان ها
مراکز تجاری و تفریحی مانند سینما ها
استادیوم های ورزشی
ساختمان های اداری و مسکونی
خروج اضطراری در تمام ساختمان ها
در صورتی که ساختمان یک خانه دو طبقه است و دارای دری است که از پارکینگ به خانه راه دارد، یا اگر خانه دارای سه طبقه یا بیشتر است، هر دری که از راه پله اصلی خارج می شود، باید ضد حریق باشد.
آتش و گازهای داغ به راحتی می توانند در عرض چند ثانیه از شکاف های اطراف درب عبور کنند. بنابراین برای اطمینان از ایمنی درب، به طور مرتب درزگیر های پف شوند و ساختار درب ها باید بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که در جای خود قرار دارند و فرسوده و یا آسیب دیده نشده باشند.

درب های ضد حریق برای کاهش یا جلوگیری از گسترش آتش، دود و مونوکسید کربن مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها علاوه بر اینکه در صورت بروز آتش سوزی به شما زمان بیشتری برای خروج ایمن می دهند، میزان دود را نیز محدود می کند.

قانون درب ضد آتش چیست؟

دستگیره درب و قفل باید دارای درجه آتش سوزی و تاییدیه باشند. فاصله بین درب و چارچوب باید بین 3 تا 4 میلی متر (و حداکثر 10 میلی متر در پایین درب) باشد. درب شما باید دارای یک جک آرام بند باشد که در بالا یا مرکز در نصب شده باشد.

این محصولات دارای استاندارد هایی مانند FD90S هستند. این بدان معنی است که درب باید 90 دقیقه در برابر آتش و دود مقاوم باشد. FD یعنی درب آتش نشانی و 90 مربوط به دقیقه مقاومت در برابر آتش است، S نشان می دهد که درب، دود بند است.

درب های ضد حریق دارای درجه مقاومت در برابر آتش هستند و معمولاً از ترکیب شیشه، گچ، فولاد، الوار و آلومینیوم ساخته می شوند. این درب ها طوری طراحی شده اند که بسته نگه داشته شوند. همچنین هر شکاف بین چهارچوب و درب باید با یک درزگیر پف شونده پر شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *